Vegan food part 1

[English below]

Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik enorm van vegan eten houd en dat mijn favoriete vegan spot van Leuven de Loving Hut restaurants zijn, zowel de Classic als de Veganerie. Dus ook zij verdienen een plaatsje op mijn blog hier!

Vandaag had ik echt geen zin om nog beginnen te koken en dus besloot ik maar om nogDSC_0548_1.JPG eens naar de Veganerie te gaan. Dit is meer fastfood, terwijl de classic gezondere dingen zijn zoals onder andere wok. Beiden zijn heel erg lekker, maar de Veganerie ligt iets meer op mijn weg dan de Classic dus eet ik daar ook vaker.

Normaal neem ik de bitterballen want die zijn echt de max met tartaarsaus en potato wedges, maar vandaag besloot ik eens gek te doen en voor de cheezy te gaan. Je hoort het al aan de naam, het is een cheeseburger, maar dan completely vegan en dus no animals harmed! Ik was er aangenaam verrast van, aangezien ik niet zo houd van vegan kaas (of misschien heb ik gewoon het juiste merk nog niet ontdekt).

Buiten deze cheeseburger en de bitterballen zijn er natuurlijk nog een heleboel andere snacks te vinden, zoals andere hamburgers, ‘calamares’, wraps, smoothies, noem maar op. En het beste is dus dat ze allemaal vegan zijn!

Laat me weten wat jouw favoriete snacks/maaltijden zijn!

Saskia


Everyone who knows me even a little bit knows I have a passion for vegan food and that my favorite vegan restaurant in Leuven is the Loving Hut, both the Classic one and the Veganerie. So they also deserve a spot on my blog!

Today I did not really feel like cooking so I decided to get take-out at the Veganerie because it had been quite sometime since I last had been there. The focus of this restaurant is fastfood like burgers and snacks, whereas the Classic one is healthier, such as wok and noodles. Both the restaurants are pretty good, but I usually eat at the Veganerie since it is on my way home.

Normally I take the ‘meat’balls because they are da bomb, with tartare sauce and potato wedges, but today I decided to shake it up and order a ‘cheezy’. As the name already indicates, this is a cheeseburger which is completely vegan, meaning no animals are harmed! I was actually pleasantly surprised because I do not really like vegan cheese (or I just haven’t discovered the right brand yet, it’s also possible).

Apart from this cheeseburger and the meatballs, there are ofcourse a lot of other options to choose from, such as hamburgers, ‘calamares’, wraps, smoothies and so on. And the best part is it is all vegan!

Let me know (if you visit there) what snacks/meal you like most!

Saskia

5 thoughts on “Vegan food part 1

      1. Maar zo typische vlees-gerechten zonder vlees blijven wel steeds tricky vind ik, al heel vaak in ontgoocheld geweest. Maar zal ik toch eens moeten proberen 😀

Leave a Reply

