Review: Milani Stay Put Brow Color

[English below]

Onlangs besloot ik het eens over een andere boeg te gooien met m’n (superlichte) wenkbrauwen en over te schakelen op crème in plaats van potlood en poeder. Dus ging ik op zoek naar een goedkoper product waarmee ik toch mooie resultaten behaalde en vond deze bij de Milani producten. Ik geef toe, ik had zelf nog nooit van het merk gehoord, maar aangezien het product vegan was, besloot het erop te wagen en legde de Milani Stay Put Brow in mijn winkelmandje.

Aangezien ik heel erg lichte wenkbrauwen heb – (die je ook nauwelijks ziet) – besloot ik te gaan voor de kleur 02-taupe, een mooie meer asblonde/lichtbruine kleur. DSC_0560_1.JPGBovendien kocht ik het setje met de zowel de kleur alsook de duo borstel, met aan de ene kant de applicator om de crème aan te brengen en aan de andere kant een wenkbrauwborsteltje.
Heel erg handig dus, aangezien je het nodige in 1 borstel hebt! Tenslotte stond er op de achterkant van de verpakking ook nog een mini handleiding over hoe je het best kon aanbrengen
.

Het product was heel erg gemakkelijk aan te brengen zonder al te veel geknoei, en je kon je wenkbrauwen mooi ‘aflijnen’ zonder van die overduidelijke lijnen langs de kant te hebben zoals je gemakkelijker bij een potloodje hebt. Daarna moest je het met de haartjes mee ‘uitsmeren’ zodat het product egaal over je ganse wenkbrauw verdeeld was, en wauw wat een verschil! Je kan zelfs niet zeggen dat het niet mijn natuurlijke wenkbrauwen zijn. Om even het effect te tonen heb ik 1 wenkbrauw weggeveegd en de andere laten staan :

DSC_0579_3.JPG

Ten slotte heb ik gemerkt dat hij veel langer blijft zitten dan wanneer je met potlood en poeder werkt. Echt een make-up musthave dus!

Saskia


Recently I decided to change my eyebrow ‘routine’ and convert to cream-based products instead of an eyebrow pencil and powder. So I went searching for a budget product that would still give me the results I wanted and I ran into the Milani brand. I admit, I had never heard of the brand before either, but I decided to wing it (since it was vegan) and put the Milani Stay Put Brows in my shopping cart.

Since I have really light eyebrows – and you can barely see them – I decided to go for the colour 02-taupe, a more ashblond/lightbrownish colour. I also decided to buy the set with both the cream and a duo eyebrow brush, which has an eyebrow brush on one side and the angled brush for applying the cream on the other side. [See picture above]. Very convenient as you have everything you need in 1 ‘brush’. Lastly, there was also a mini-manual on the backside of the carton it came in that clearly stated how to best apply the product.

The product was easy to apply without messing up too much and you could easily ‘line’ your eyebrows without having these obvious lines at the side which you do have sometimes when working with a pencil. After this, you had to evenly distribute the product over the rest of your eyebrow by spreading it in the direction of your hairs. And what a difference this made! You could barely tell these were not my ‘real’ eyebrows. To show the difference I wiped away one of my eyebrows and took a picture. [See second picture above].

Furthermore, I noticed that it stays on longer than when using a pencil and powder. Definitely worth putting in your makeup drawer!

Saskia

10 thoughts on “Review: Milani Stay Put Brow Color

Leave a Reply

