Review: Max&More Eyeshadow Palettes

[English below]

Het voorbije weekend bevond ik me in de Action en zag de Max&More oogschaduw-paletten liggen. Omdat ik al veel goeds gehoord had over deze paletten en zelf nog niet goed met oogschaduw overweg kan (en dus niet teveel geld aan paletten wil uitgeven), besloot ik ze dan maar te kopen (voor maar ongeveer 3€ tesamen). Ik heb er twee gekocht, allebei met DSC_0591_1.JPGnude-tinten, waarvan de ene palette 8 verschillende kleurtjes heeft en de andere met 12 verschillende kleuren. Er zijn in beide paletten zowel matte tinten als shimmer-tinten te vinden, wat ik persoonlijk wel fijn vind. Tenslotte zitten er ook nog applicators voor oogschaduw bij bij beiden.

Toen ik ze  uitprobeerde, kwam ik tot enkele conclusies die voor de beide palettenDSC_0593_1 gelden.
1. De lichtste tinten geven amper pigment af, vooral de matte kleuren, en kun je dan ook nauwelijks zien. Op de foto’s lijkt het zelfs alsof ik gewoon heel erg veel plaats tussen de laatste tinten gelaten heb.
2. De shimmer tinten geven meer pigment af dan de matte tinten. Ook dit is te zien op de foto’s.
3. In het algemeen geven de paletten niet zo heel erg veel oogschaduw af als je zou willen. Je zal dus toch steeds heel wat product moeten gebruiken om tot een mooi gepigmenteerd resultaat te komen (en ook primer natuurlijk)
4. Persoonlijk zou ik de lichtere shimmer-tinten zelfs gebruiken als highlighter, ze zijn gewoon zo mooi!

DSC_0595_1
Belangrijk om op te merken is wel dat ik geen primer gebruikt heb, waardoor de tinten waarschijnlijk iets minder doorkomen dan wanneer je hem wel zou gebruiken, maar ik denk niet dat dit mijn conclusies erg zou veranderen.

Kortom, voor de prijs die je ervoor betaalt, mag je zeker niet klagen. Bovendien vind ik het palette zeker geschikt voor mensen, die zoals ik, (oogschaduw)beginners zijn. Het zijn goede oogschaduwpaletten met enkele matte- en shimmer-tinten, en dus ideaal om een mooie neutrale look te maken.

Hieronder een look die ik gemaakt heb met het palette:

DSC_0661._1JPGDSC_0663
DSC_0641

Saskia


Recently, we went shopping in Action – which is a EDLP store – and saw these Max&More eyeshadow palettes. Since I had heard many good things about them plus the fact that I am still a beginner in eyeshadow land (and thus do not want to spend a large amount of money on eyeshadow palettes), I decided to buy them. (They were only 3€ together!). I bought two of them, both with nude-tints, one palette having 8 different colours and the other 12, with both palettes having matte and shimmer tints which I personally like. Finally, the two palettes come with eyeshadow applicators.

When I then got home and tried them, I came to some conclusions which hold for both palettes.
1. The lightest tints barely give off any pigments, especially the matte colours and are thus hard to spot. Even on the photos above it kind of looks like I sometimes left a lot of space between two swatches even though it actually was a matte tint placed in between.
2. The shimmer colours then are more pigmented than the matte colours which can also be seen on the pictures above.
3. In general, the colours are not that pigmented so you will have to use quite some product to achieve a nice, pigmented result.
4. Personally, I would even consider using the lighter shimmer colours as highlighters, they are just so pretty!

It is important to note that I did not put on any primer beforehand, so it is possible that this is causing the colours to not be as pigmented as we like. However, I do think that having used primer first would have changed my conclusions.

In short, for the price I paid I definitely cannot complain. Furthermore, I personally find these palettes suitable for people like me who are still learning how to apply eyeshadow nicely (or those who are just learning how to put on make-up). The palettes are good, with nice shimmer and matte colours, thus ideal to create a neutral look.

I also did a look with this palette, so check out the last 3 pictures above if you want to see what I created !

Saskia

10 thoughts on “Review: Max&More Eyeshadow Palettes

  1. Oh super 😀 leuke blog. En leuke review. Nog niets gehoord van dit merk. Maar nu ga ik het ook niet direct kopen denk ik. Ik wil vavavoem kleur! 😀 haha.
    Misschien kan je iets doen over de superstay lippenstift? 😮 geven geen kleur af. Leuk voor iemand die een hele dag makeup wil zonder bij te kleuren. 😉 just a thought..

    1. De Superstay lippenstiften heb ik niet, maar ik zal de volgende keer eens kijken als ik id Action ben. Bedankt voor de tip!
      (Also, liquid lipsticks zijn een echte lifesaver op het gebied van de hele dag dragen!)

        1. Nee die liquid lipsticks zijn in het algemeen, dus niet van de action :p Maar dus liquid lipsticks houden veel langer dan gewone lippenstiften en zijn vaak ook smudgeproof! Alleen drogen ze soms wel je lippen heel erg uit

Leave a Reply

