Review: Yes To Cucumber

[English below]

De laatste maanden zit ik wat te sukkelen met een onzuiver en bovendien heel erg gevoelig gelaat, dus heb ik zowat elk (bekender) product/merk op de markt uitgeprobeerd om tot de conclusie te komen dat die producten het allemaal nog wat verergeren bij mij. (Sommigen veroorzaakten zelfs zware allergische reacties, waardoor ik antihistaminica moest innemen). Daarop besloot ik eens naar mijn favoriete verzorgingswinkel te gaan, namelijk de Essenza/Holland&Barrett waar ze een groot gamma aan natuurlijke en/of vegan producten hebben. Zo stootte ik dan ook op de Yes To Cucumber lijn.

DSC_0608_1.JPG
De Yes To Cucumber lijn is speciaal voor mensen met een gevoelige huid, dus besloot ik deze maar eens uit te proberen. Ik kocht de Cleansing Gel, de Moisturiser en de Face Wipes. Deze producten zijn vegan en bovendien 95-96% natuurlijk!

De Cleansing Gel gebruik ik iedere ochtend na het opstaan en af en toe ook ‘s avonds voor hetDSC_0588_1 slapengaan. Ik maak eerst m’n gezicht wat nat, doe er product op, meng met wat water om het mooi te laten schuimen en breng het aan in cirkelvormige bewegingen. Dan spoel ik het af en dep ik mijn gezicht droog. Na het gebruiken van deze gel, voel ik dat m’n gezicht heel erg trekt wat wil zeggen dat het droog is, maar langs de andere kant merk ik ook wel dat het product heel erg zuivert. Bovendien heb ik geen rode plekken, zoals ik bij andere merken heel erg snel heb. En hij ruikt echt wel een beetje naar komkommer!

Daarna doe ik de Moisturiser op mijn gezicht en hals. Ook deze ruikt naar komkommer. De Moisturiser komt in een handig flesje met pomp, gemakkelijk om niet te veel te nemen dus! Ik gebruik hem ruikelijk op mijn gezicht en ik merk ook hier weer een verschil. Waar bij andere merken zelfs na de moisturiser mijn gezicht nog zou jeuken, is dat bij deze niet het geval. Weer een pluspunt dus!

Ten slotte kocht ik ook de Face Wipes. Deze heb ik gekocht voor als ik eens weinig tijd of zin heb, aangezien ze minder tijd kosten dan de Cleansing Gel. Je neemt gewoon een doekje uit de verpakking, reinigt je gezicht en doet er moisturiser op. Je moet het zelfs niet afspoelen!

Door het gebruik van deze producten, zie ik een geleidelijke verbetering van mijn huid. Dit begon allereerst doordat de onzuiverheden minder werden, alsook de roodheid na het wassen van mijn gezicht verdween stilletjes. En in het algemeen begint mijn huid er gewoon veel beter uit te zien! (‘Leuk’ weetje: Ik had een snee boven m’n lip en zelfs wanneer ik de producten erop deed, voelde ik er niets van dus heel erg goede producten!)

Saskia


The last few months I’ve been really struggling with the skin on my face, as it has a lot of impurities and is really sensitive, so I’ve been testing out nearly every (more popular) product/brand on the market. However, none of these actually helped and most of them actually made my skin condition worse (and some of them even caused my skin to break out into an allergic reaction, meaning I had to take antihistamines to get rid of the bumps, redness and itchiness). Thus I decided to go to my favorite store that carries a wide range of vegan and/or natural care products, namely Essenza/Holland&Barret, and that’s how I found the Yes To Cucumber product range.

The Yes To Cucumber product range is designed especially for people with sensitive skin, so I decided I would try them out. I bought the Cleansing Gel, Moisturiser and the Face Wipes. These products are vegan and 95-96% natural! [See picture above]

I use the Cleansing Gel every morning after I get up and some evenings before I go to bed. I first splash my face with some water, then I take some product in my hand and mix it with some water too to make it nice and soapy and then I wash my face making circles with my hands. After this I rinse it off and dry my face. I do feel like my skin is dry after using this, but I also feel like it’s really clean. On top of that, no red patches appear on my skin as would be the case with other face cleansing products. And it does smell like cucumber!

After the Cleansing Gel, I put on the moisturiser. This one also smells like cucumber. The product comes in a handy bottle with a pump for easy dosage. This way I don’t take too much product. I use plenty of it on my face and neck and here also, I can tell a difference. Whereas when using other products my skin always gets itchy (even after moisturising), this one does not do that. Another advantage! [See second picture above]

Lastly, I also bought the Face Wipes. I purchased these for when I am low on time or just do not feel like cleansing abundantly. You just take one wipe out of the container, go over your face with it and done! No need to wash it off or anything. I just apply moisturiser after using it.

I have seen a steady improvement of my skin by using these products. First of all, there are less impurities to be seen. Furthermore, no red patches after washing my face or itching after moisturising. And in general, my skin just looks way better than it used to. (Good to know: I had a little scratch above my lips and it didn’t even hurt when I used the products, so these are good!)

Saskia

5 thoughts on “Review: Yes To Cucumber

    1. Gho voor alles samen was ik denk ik 25-30€ kwijt. Ik vond het wel duur maar goeie gezichtsproducten liggen toch rond die prijzen of hoger denk ik…

Leave a Reply

