Review : Yes to coconut conditioner

[English below]

Toen ik een paar weken geleden deze blog heropstartte, schreef ik mijn allereerste post over mijn favoriete haarverzorgingsproducten. Ondertussen heb ik echter de Yes To Coconut conditioner uitgeprobeerd omdat het af en toe voor je haar geen slecht idee is om van shampoo/conditioner te switchen. Begrijp me niet verkeerd, de pure coconut conditioner van Inecto is nog steeds één van m’n favorieten en ik heb hem dan ook een heel lange tijd gebruikt maar eens afwisselen doet zeker deugd.DSC_0511_1.JPG

Dus besloot ik maar een review te schrijven over de Yes To Coconut conditioner aangezien ik hier ook heel erg aangenaam verrast van was. Ook deze is weer op basis van kokosolie dat je haar helpt voeden en herstellen, maar hier hebben ze ook nog kukuinootolie aan toegevoegd. Ook deze olie helpt je haar te voeden. (Noot: die laatste olie ken ik wel niet echt, maar ik lees hier dat hij helpt uitdroging te voorkomen alsook beschermt hij de huid tegen allerlei weersinvloeden en zorgt hij dus voor gezond, glanzend haar). Kortom, er is een dubbele werking om je haar weer gezond en glanzend te maken door de twee oliën.

Verder is hij heel erg romig en ruikt hij ook heel goed. In mijn opinie ruikt hij zelfs een beetje naar de lente (leuk hé!). Hij is wel iets minder schuimend waardoor je iets meer product moet nemen om hem goed over je lokken verdeeld te krijgen, maar dat is niet echt een probleem, toch? Nadat ik dan uit de douche was gestapt en mijn haar wilde borstelen merkte ik bovendien ook nog eens op dat door mijn haar borstelen een fluitje van een cent was! Ik had veel minder knopen dan normaal na het wassen. Mijn anti-knopen spray heb ik dus niet meer nodig, hoera! (Mijn haar wordt er sneller vettig van). Als het dan eenmaal gedroogd is, voelt mijn haar ook nog eens enorm zacht aan. Een allerlaatste pluspunt is vast dat hij uit 97% natuurlijke ingrediënten bestaat en bovendien parabenenvrij is.

Als je dus een nieuwe conditioner zoekt, of deze review heeft je aangesproken om hem eens te kopen, laat me weten wat je ervan vindt.

Saskia


When I started blogging again a few weeks ago, my first post was about my favorite haircare products. However, in the meantime I have been trying out the Yes To Coconut conditioner as changing shampoo/conditioner can do good to your hair. Do not get me wrong, the Pure Coconut conditioner from Inecto is still one of my favorites and I have used it for a long time, but change can be nice sometimes. [Look in the Dutch version for a picture of the product, you know the drill 😉 ]

So I decided to write a review about the Yes To Coconut conditioner, mostly because I was pleasantly surprised with the product. There are two main ‘oils’ at the base of this product, namely coconut oil as well as kukui seed oil. They both help moisture and repair damaged hair and make your hair healthy and shiny again. (Note: I did not know the kukui seed oil myself so I looked it up and it has the main benefits that coconut oil has, meaning it helps prevent dried hair and it also protects the skin against all kinds of weather influences. So, it pretty much helps your hair look healthy and shiny again). Briefly, both oils work together to enhance the total effect.

Furthermore, it is very creamy and smells lovely. In my opinion, it kind of smells like spring (nice, right?). It is not really ‘foamy’ meaning that you have to use a bit more product than normal to get it distributed over all your hair, but that is not really a problem, right? After I had gotten out of the shower and wanted to comb through my hair I also noticed that it was really easy to actually comb through my hair. I did not have as many knots as I normally do after washing my hair! This means I do not have to use my anti-knot spray anymore, hooray! (It makes my hair go greasy quicker). Once it then has dried, my hair is left feeling soft and shiny. One last advantage is that it is made out of 97% of natural products and is paraben-free!

So, if you are looking for a new conditioner or if you want to try this one out after my review, let me know what you think about it!

Saskia

8 thoughts on “Review : Yes to coconut conditioner

Leave a Reply

