Cocktails!

[English below]

Vandaag ga ik het eens niet hebben over beauty, maar wel over mijn favoriete (alcoholische) drankjes, namelijk cocktails! Vorig jaar had ik voor mijn verjaardag een boek cadeau gekregen om zelf cocktails te maken, dus besloten mijn beste vriendin en ik nu maar eens cocktails te maken. We zochten wat receptjes bij elkaar, maar uiteindelijk probeerden we er maar 2, waarvan er zelfs maar 1 in het boek stond, oeps! Ik besloot voor deze gelegenheid dan ook maar mijn fancy glaasjes uit de kast te halen, aangezien ik deze voor mijn verjaardag gekregen had en er een knop opzit om ze licht te doen geven!

DSC_0788_1.JPGDe eerste was een cocktail op basis van witte rum. Deze mengden we dan met wat grenadine en uiteindelijk voegden we nog wat limoen toe. Het was een iets bittere cocktail, maar ik vond hem nog steeds heel lekker. Alleen was hij wel redelijk straf. (We wisten beiden niet dat witte rum zo straf was, hihi!)

DSC_0793_1.JPG

De tweede cocktail was op basis van wodka. Hiervan hadden we het recept gekregen van
mijn mama. Bij de wodka moesten we sprite en muntgrenadine toevoegen. Deze was zoet genoeg en smaakte niet te hard naar munt, wat ik persoonlijk niet erg vond. Als je een hardere muntsmaak wilde, kon je gewoon wat meer grenadine toevoegen. Hier zie je trouwens ook dat de glaasjes lichtgeven :-).

Wat zijn jullie favoriete cocktails?

Saskia


Today I will not talk about beauty, but about my favorite (alcoholic) drinks, namely cocktails! Last year I got this book about how to make cocktails for my birthday, so my best friend and I decided it was time to put the book to the test. We collected a few recipes, but in the end only tried 2 of them (of which only 1 was actually in the book, oops!). I also decided that for this occasion, I would use my fancy glasses that light up which I also had gotten for my birthday!

The first cocktail was made with white rum. This one was mixed with some syrup and we also squeezed some lime to go with it. This was a more bitter cocktail, but I still liked it. It was a very strong beverage however – we both did not know how strong white rum was hihi, we know now. [See first picture above]

The second one we tried was made with wodka. For this one, my mom gave us the recipe, which required that we added mint syrup and some sprite to the wodka. This one was sweet enough and did not taste too much like mint, which I definitely did not mind. However, you could make it taste more minty by just adding more mint syrup. In the second picture you can also see my cool glasses that light up!

What are your favorite cocktails?

Saskia

2 thoughts on “Cocktails!

  1. Hihi, ik had het er gisteren nog over met een vriendin tijdens een zonnig terrasje dat ik van mijn hele leven nog geen cocktails dronk, op de kindercocktails in een Oostenrijks hotel. Maar die tellen vast niet mee 😉

Leave a Reply

