Skincare regimen

[English below]

Vandaag ga ik jullie wat meer vertellen over de producten die ik standaard in mijn kast hebDSC_0890 staan en dus ook belangrijk vind voor het onderhouden van een mooie, egale huid. Ik wilde al langer een post hierover schrijven, maar was zelf nog op zoek naar producten die voor mijn huid pastten en heb deze uiteindelijk gevonden en enkele weken kunnen proberen.

Een eerste belangrijke product dat ik iedere dag gebruik is de cleansing gel van de Yes To Cucumber lijn. Deze gebruik ik iedere ochtend in combinatie met de moisturiser om de dag met een fris gezicht te beginnen. Voor een uitgebreide review, check je best deze post. Eéns per week gebruik ik de cleansing gel in combinatie met mijn SonicClean borstel. Deze borstel is eigenlijk min of meer hetzelfde als de Clarisonic borstel, maar dan een goedkopere versie. De SonicClean kun je hier vinden, voor een prijs van 39,65€.

Verder gebruik ik ‘s avonds – als ik make-up op gehad heb, of als ik vind dat m’n huid te vettig is – micellair water. Ik ben dit nog maar recent beginnen gebruiken ondanks dat ik het wel al langer kende, maar ik wist eigenlijk niet goed wat het deed of waarvoor het diende. Na wat opzoekingswerk gebruik ik het nu om m’n make-up eraf te krijgen of gewoon ‘s avonds als snelle oplossing voor het slapengaan. Het voordeel van micellair water is dat het je huid in één klap reinigt, maar ook hydrateert dus je moet daarna niet nog eens met een moisturiser erover gaan. Zeer handig dus voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, aangezien je dan slechts één product moet meenemen in plaats van de gebruikelijke 2-3 :).

Verder gebruik ik ‘s avonds voor het slapengaan castorolie op mijn wenkbrauwen en wimpers. Er wordt gezegd dat deze olie ervoor zorgt dat je wimpers en wenkbrauwen sneller groeien en minder snel afbreken, dus waag ik het er dan ook gewoon op. Het kan sowieso geen kwaad om het te gebruiken aangezien het iets natuurlijks is.

Tenslotte gebruik ik eens per week ook nog neusstrips en gezichtsmaskers. De neusstrips zijn van het huismerk van kruidvat, en zijn slechts 1,99€ voor 10. Deze zorgen ervoor dat de poriën op je neus gereinigd worden en dat dus de mee-eters en andere onzuiverheden verdwijnen. Ik heb persoonlijk nog niet zo heel veel verschil gezien, maar ik heb het ook nog niet vaak gebruikt. Ik hou jullie hiervan op de hoogte! De gezichtsmaskers dan, verschillen iedere week van merk tot functie aangezien ik vaak gewoon wat random gezichtsmaskers koop om te proberen. Indien jullie nog goede gezichtsmaskers weten, let me know in de comments :).

Af en toe heb ik ook nog wel eens dat ik een grote puist heb, en dan zijn snelle oplossingen wel fijn, dus hiervoor heb ik dan ook de Pure Treatment Control stick van Kruidvat. Deze droogt puistjes snel uit, waardoor ze snel minder zichtbaar zijn en ook sneller wegzijn.

Zo, dit was mijn (uitgebreide) lijst van producten. Wat zijn jouw favorieten?

Saskia


Today I will talk a bit more about the products that are essential to maintaining clear and smooth skin. I have been meaning to write a post about this for some time now, but I was still busy experimenting myself which products worked for my skin and which didn’t. I am glad to say I finally found some products that work for me and am glad to share those with you.

The first and a very important product I use everyday is the cleansing gel from the Yes To Cucumber line, along with the moisturiser. I use these products in the morning to start my day off with a fresh and clean feeling. For a more extensive review, you can check this post. Once every week I use this cleansing gel in combination with my Sonic Clean brush which is a cheaper version of the Clarisonic. You can find the SonicClean brush here, for a price of 19,96$. (There is also a more expensive version for 89$)

In the evenings then, if I had make-up on or if I feel like my skin is greasy I use micellar water. I only recently started to use this product even though I had known it for quite some time already because I didn’t really know what it was used for or what it did. After having done some research, I know use it to remove my make-up or to just thoroughly clean my face after a long day. The big advantage of micellar water is that it does not only deeply clean your face, it also hydrates immediately too! So no moisturiser of lotion is needed afterwards. Perfect for when you’re short on time, or for when you’re travelling as you only need to take one product instead of the normal 2-3.

Furthermore, I also use castor oil in the evenings. I put this on my brows and eyelashes as it is said to make them grow longer and make them less prone to breakage. I do not know if this is completely true, but trying doesn’t hurt.

Lastly, I also use nosestrips and facemasks once a week. The nosestrips are from Kruidvat and can be bought 10 for 1,99€. These clean the pores on your nose and thus make sure all impurities are removed, leaving your nose soft after using it. I personally have not seen much of a difference, but I have also only used it once so I can’t really make a judgment. I will keep you guys up to date on this product though! The facemasks then, differ from brand to brand and function to function every week as I just randomly buy facemasks. However, if you guys know any great facemasks, let me know in the comment section.

You know, every now and then I also have a big pimple or so, I use the Pure Treatment Control Stick from kruidvat. This dries it out, making it less visible after only a day and makes it go away faster too.

This was my (extensive) list of products for my skincare regimen. What are your favorites?

Saskia

4 thoughts on “Skincare regimen

Leave a Reply

