Physicians Formula BB & CC cream

[English below]

Ik zocht al een tijdje naar een goede BB en/of CC crème, aangezien ik elke dag foundation aandoen teveel werk vind, maar wel graag een crème heb die roodheden iets of wat verbergen en mijn donkere wallen iets verminderen. Ik had die van Garnier al eens geprobeerd maar ik vond dat die heel erg vettig voelde op mijn huid dus erg fijn om die een hele dag te dragen vond ik het niet.

Toen ik dan vorige week bij Di langsging, ging ik maar weer eens kijken naar de makeup-stand van Physicians Formula, een merk dat al langer op mijn to try-lijstje stond. Tussen al hun mooie verpakkingen, zag ik ook deze BB & CC (oog)crème. Als ik het me goed herinner was er ook een gewone CC crème (voor heel je gezicht dus) maar ik besloot deze niet te nemen, aangezien ik de BB crème al had en ik eigenlijk de CC enkel nodig heb voor de donkere kringen aan mijn ogen. Bovendien hebben beide producten SPF 30!

DSC_1061_1

Ik heb de producten ondertussen een paar dagen kunnen testen en ik moet zeggen dat ik het het geld wel waard vind! De BB crème geeft een lichte dekking (ideaal dus voor kleine roodheden wat te verbergen), wordt helemaal niet vettig en blijft mooi zitten. Het voelde ook vederlicht aan op je huid, niet alsof je hele gezicht volgesmeerd was met crème. Kortom, de BB crème zou ik dus zeker opnieuw kopen.

De CC (oog)crème dan, is zowel een CC crème als concealer als oogprimer als oogcrème. Een heleboel dingen in 1 product dus. Daarmee bedacht ik me dat het zeker geen kwaad zou kunnen om het eens te proberen! Deze crème is wel iets vettiger dan de BB crème en je moet hem best ook even laten intrekken om verschil te zien. Bij mij persoonlijk corrigeert en verbergt hij mijn donkere kringen niet erg hard, maar dat kan ook te wijten zijn aan het feit dat ik gewoon héél erg donkere kringen heb die moeilijk te verstoppen zijn :). Ik vind het zeker handig dat je hem ook als primer kan gebruiken, aangezien je dan geen x aantal verschillende producten moet gebruiken voor je makeup! Deze CC (oog)crème zou ik persoonlijk niet meer kopen, aangezien hij nogal prijzig was en ik vind dat hij voor mij niet erg helpt, maar ik denk echt dat dat gewoon door mijn extreem donkere kringen komt!

Hebben jullie reeds enkele producten van Physicians Formula gebruikt? Wat vonden jullie ervan?

Saskia


I had been on the hunt for a good BB & CC-cream for a while now, as I personally feel like putting on foundation everyday is quite the task for me, but I wouldn’t hesitate to put on a light coverage product to hide light redness in my face as well as my dark undereye circles. I did already try Garniers BB cream but I found it way too greasy for my liking so I did not really like to wear it on my face the whole.

So last week when I was in Di (a beauty product store), I again headed for the makeup stand of Physicians Formula, a brand I have been meaning to try out for such a long time! Between all their pretty products and packaging, I noticed the BB cream and CC eyecream. If I remember correctly, they also sell a CC cream for the whole face, but I decided to not go for this as I already decided to buy the BB cream and thus only need the CC cream to cover up my undereye circles. And as a bonus, they both have SPF 30!

DSC_1061_1

So, for the last few days I had the ability to test out these products and I must say that overall they were worth the money. The BB cream is light coverage, so ideal for when you just want to smooth out your face, or if you want to cover up light red patches on your face. Furthermore, it feels like lightweight on your face, stays on quite nicely and does not get greasy during the day. So, in short I would definitely repurchase this BB cream.

The CC eyecream then is not only a CC cream, it is also a primer, eyecream and concealer. I was very tempted by this idea so I decided to try it as it wouldn’t hurt. I do find this cream a bit greasier than the BB cream and to see a difference you have to let it sit for a few minutes. For me personally I find that it doesn’t cover up my really dark undereye circles fully, as they are still pretty obvious. But this just might be due to the fact that these areas are really dark in my case. Even if it doesn’t work 100% for me, I still find it handy that you can use it as primer, not making this CC cream completely useless and this also means you don’t have to cake your face with BB and CC-cream and primer etc. 🙂 So, personally I would not repurchase this as I do find it doesn’t do the job properly, but keep in mind that my under eye circles are really dark, so this product might work for you even though it doesn’t work for me.

Have you tried any of the products of Physicians Formula? If so, what did you think of them?

Saskia

5 thoughts on “Physicians Formula BB & CC cream

Leave a Reply

